![]() |
НАТУРАЛЬНЕ ПЛАНУВАННЯ СІМ'Ї БАГАТОПОКАЗНИКОВИЙ МЕТОД РОЗПІЗНАВАННЯ ПЛІДНОСТІ АНГЛІЙСЬКА МОДИФІКАЦІЯ Натуральне планування сім'ї
ОЗНАКИ ПЛІДНОСТІ ...Із історії розвитку МРП. Ще раніше, в 1904 році, Ван де Вельде виявив, що прогестерон підвищує базальну температуру тіла. У 1945 році англійка Бертон прийшла до висновку, що подружнє співжиття на 3-й або 4-й день після підвищення температури не приводить до зачаття. У 1947 році Ферін запропонував правила практичного використання термічного тесту для розпізнавання плідності. У 1963 році Джон Маршалл з'єднав метод календарика з температурою. Новий метод отримав назву температурно-календарний. Доктор Ретцер в 1968 році вперше описав симпто-термальний метод, що базується на самоспостереженні зацервикальним слизом і базальною температурою тіла, і запропонував власну модифікацію даного методу, яка використовується і дотепер. Подружжя Біллінгси з Австралії, невролог і педіатр, ще в 50-х роках розробили правила визначення плідних і неплідних фаз циклу на основі спостереження виключно за цервикальним слизом. У подальші роки цей метод, що отримав назву Біллінгса овуляційний, поширювався, головним чином, в країнах третього світу (Австралія, Африка, Латинська Америка). До Європи метод Білінгса прийшов в кінці 70-х років. У 1977 році була розроблена бірмінгемська модифікація симпто-термального методу. Як свідчить статистика ООН, зараз методи розпізнавання плідності застосовують 25% населення земної кулі репродуктивного віку (Це близько 600-700 мільйонів). Інтерес до методів розпізнавання плідності викликаний екологічними чинниками, відсутністю шкоди для здоров'я, етичними і моральними поглядами, позитивним впливом на розвиток гармонійного подружнього зв'язку. Кожна подружня пара має право на повну вичерпну інформацію, що стосується репродуктивного здоров'я, має право знати все про свою індивідуальну плідністьу кожен день репродуктивного періоду свого життя. Мета будь-якого методу розпізнавання плідності — інформація, що дає психологічний комфорт і можливість для правильного прийняття рішення, відповідно планам і можливостям сім'ї. Використання методів розпізнавання плідності не протирічить жодній культурній або релігійній традиції. Метод дає лише інформацію, необхідну кожному подружжю, а використання цієї інформації залежить від умов, в яких живе конкретна сім'я і традицій, яких дана сім'я дотримується. (симптотермальний метод). Одночасно з розробкою методу Асоціація прийняла рішення про необхідність спеціальної підготовки консультантів по даному методу. Розроблена оригінальна методика навчання методу людей різного інтелектуального рівня, а також методика підготовки консультантів. Якісне навчання однієї подружньої пари, дає можливість подружжю надалі ефективно використовувати метод без сторонньої допомоги. Передбачає цикл зустрічей з професійним консультантом. Консультантом може стати людина, без медичної освіти, але навчена методиці викладання методу. Консультант методу розпізнавання фертильності може бути хорошим помічником сімейного лікаря або лікаря-гінеколога, що спостерігає конкретну жінку. Консультант, що не має медичної освіти, співпрацює з лікарем для того, щоб у разі виявлення деяких патологій почати своєчасне лікування. Інтерпретація карт спостережень дає можливість ранньої діагностики деяких гінекологічних порушень, а також можливість контролю і передбачення деяких психічних реакцій жінки, характерних для конкретної фази її менструального циклу, що позитивно відбивається на здоров'ї сім'ї в цілому. Метод однаково ефективний для жінок з нерегулярними циклами, а також в особливих ситуаціях, таких, як лактаційна аменорея, пременопауза, припинення прийому гормональних препаратів. Підготовка професійних консультантів складається з двох етапів навчання, кожен з яких завершується іспитом. На першому етапі учні отримують необхідну базу відомостей по анатомії та ендокринології, пов'язаних з репродуктивною функцією, а також основу знань даного методу: загальні правила користування методом, що включають методику самоспостереження і методику інтерпретації результатів самоспостереження. Велика увага приділяється таким психологічним моментам як спілкування з подружньою парою або пацієнтом під час консультування, а також деструктивному впливу на сім'ю контрацептивного мислення і тим позитивним чинникам в розвитку гармонійного шлюбу, які відкриває метод. На другому етапі навчання учні отримують поглиблене знання про метод, зокрема — користання методом в таких ситуаціях життя жінки, як період екологічного, змішаного або штучного годування дитини; після припинення прийому гормональних препаратів; у пременопаузі. Обидва етапи завершуються іспитом і, по пред'явленню і захисту результатів своєї практичної діяльності, видається міжнародний сертифікат на право консультування по цьому методу. Крім того, щорік необхідно підтверджувати свою кваліфікацію. |